Coaching

Hoe haal je jouw (toelatings-) test?

Wil je de toelatingstest voor de militaire academie halen? Of wil je bij de politie, brandweer, defensie? Wil je de marathon onder 4 uur of misschien onder de 3,5 uur lopen? Of zoek je naar een manier om de topscorer te worden op het basketbal court? Misschien kom je net terug uit een blessure of een aandoening en weet je niet zo goed te vertrouwen op je eigen lichaam en is dat je doel: “gewoon” kunnen functioneren in het dagelijks leven.

Al deze doelen zijn verschillend en hebben hele specifieke eisen. Om een marathon te lopen, hoef je niet goed te kunnen draaien of een zware deadlift te kunnen trekken. Als je de test bij de militaire academie wilt halen, zul je behalve snel, ook wendbaar en kracht moeten hebben en dat lange tijd kunnen volhouden.

foto: Teddy Morellec

Trek de worteltjes niet te vroeg uit de grond

Om een doel voor jezelf te hebben is goed. Je kunt je aandacht op dat doel focussen en ervoor gaan. Vergeet niet dat progressie nooit rechtlijnig is en afhankelijk van heel veel factoren. We geven je hier 7 tips:

7 Tips om jouw test te halen:

  1. Maak het doel om iets belangrijks heen: “Ik wil deze toelatingstest halen omdat ik daarmee: (vul zelf in, bijvoorbeeld: de baan ga hebben waarbij ik een voorbeeld ben voor mijn kinderen/ mezelf laat zien dat ik meer kan dan ik dacht/ meer energie zal hebben om een betere persoon te zijn zodat ik voor… kan zorgen)
  2. Train divers maar opbouwend, met altijd een overload, maar zorg vooral ook voor punt 3
  3. Zorg voor voldoende hersteltijd tussen de trainingen en 4
  4. Houd rekening met slaap en stress (klik op onderstaande Vimeo om te kijken waarom)

5 Zorg voor een gedegen techniek en laat deze regelmatig checken
6. Het is slim om te kijken naar de bouwstoffen die je neemt (je macro’s). Een duursporter kan een goed gevulde spier (gevuld met glycogeen) gebruiken, terwijl een krachtsporter dit niet direct nodig heeft, maar wel voldoende proteïne voor spierherstel en groei. Daartussen in zit een heel gebied, dat specifiek kan worden berekend op jouw doelstelling.

Trek de worteltjes niet te vroeg uit de grond.

Hiermee bedoelen we: Als je een marathon als doel hebt, loop dan niet een marathon een paar weken van te voren om te kijken of je het wel kan. Een op maat gemaakt schema zorgt ervoor dat je piekt op het moment suprême en dus niet van te voren. Trust the process en geniet van de weg.

Hoe haal je jouw toelatingstest?

Uiteindelijk komt het neer op het echt graag willen en het doel groter maken dan alleen een medaille, genieten van het proces en zorgen voor een goede coach.

Lopen en Bewegen met een Lach staat klaar om jou te begeleiden naar welk doel dan ook. Wij krijgen energie van doelgerichte mensen. Schrijf je in voor een gratis kennismakingsgesprek, waarbij we jouw doel helder kunnen krijgen en wellicht werken we samen toe naar jouw fysieke test.


Recensies:

Violet Annaert Project Lead Webinars, Global Event Marketing at CWT | Master of Arts in Ancient History

December 17, 2019, Violet was a client of 💥Petra’s Petra is de allerbeste hardlooptrainer die er is! Haar aanstekelijke enthousiasme en volledige toewijding, maken dat ze er voor zorgt dat je het allerbeste uit jezelf kunt halen. Petra begeleidde mij in de trainingsperiode naar de Marathon van Berlijn toe. Haar persoonlijke en holistische benadering heeft op mij een enorme indruk gemaakt. Trainen bij Petra is veel meer dan af en toe wat rondjes rennen samen, Petra gaat met je in gesprek en komt zo tot de kern van je succes (op zowel sport- als persoonlijk gebied) en ziet ook waar je jezelf nog in de weg zit.

Coachingsgesprekken

Vervolgens train je samen je lichaam, door loopscholing, balansoefeningen met Ultimate Instability, krachttraining en ook je geest door veel intensieve coachingsgesprekken. Het resultaat van deze fantastische en intensieve trainingsperiode was dat ik mijn PR in Berlijn verpulverde met maar liefst drie kwartier! Petra’s trainingen hebben mij fysiek en mentaal zoveel sterker gemaakt. Ik kan haar begeleiding dan ook van harte aanbevelen!

Na vele marathons gelopen te hebben brak ik eind 2016 mijn schouder. Een periode van blessures volgde en mijn gewicht nam toe. Mijn schouder was op dat moment nog redelijk beperkt en ik was in de veronderstelling dat dit nooit meer beter zou worden. Ik voelde me niet echt fit en prettig en besloot vorig jaar zomer Petra te bellen. Na een paar maanden trainen werden de resultaten duidelijk zichtbaar. We trainen samen 2 keer per week en ben onder de indruk van de kennis en drive van Petra. Ik raakte kilo’s kwijt, voelde me fitter, kreeg weer plezier in het lopen en zie er beter uit. Ook mijn schouder is veel mobieler en sterker geworden. Mijn rug is kennelijk altijd zwak geweest en is door het trainen nu ook sterk geworden, heel erg fijn!!!

Serieus en pittig

De trainingen zijn serieus en pittig en dat maakt het juist zo goed. Na elke training ga je dan weer met een goed gevoel naar huis. We hebben ook nog de grootste lol zo af en toe, een prettige bijkomstigheid. Al met al ben ik heel erg tevreden en voel ik me fitter en sterker dan ooit.

2 gedachten over “Hoe haal je jouw (toelatings-) test?”

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.